سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ololu
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 89045
کل یادداشتها ها : 1512

نوشته شده در تاریخ 94/2/9 ساعت 2:56 ص توسط ololu


جهانی‌ها -> خودرو

بررسی مازراتی GranTurismo کروکی 2013

اگر تاکنون یک مسابقه در مورد زیباترین ماشین تا این زمان برگزار کرده باشید، مازراتی GranTurismo کروکی حتما یکی از فینالیست های شما می‌شد. این کروک زیبا که بر پایه مدل کوپه خود طراحی شده است، تمام ویژگی ها و کیفیتی که از سازنده خودرو های جذاب ایتالیایی انتظار دارید را برآورده می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این کروک زیبا ما را همراهی کنید.

مازراتی,مازراتی کروکی 2013

اگر تاکنون یک مسابقه در مورد زیباترین ماشین تا این زمان برگزار کرده باشید، مازراتی GranTurismo کروکی حتما یکی از فینالیست های شما می‌شد. این کروک زیبا که بر پایه مدل کوپه خود طراحی شده است، تمام ویژگی ها و کیفیتی که از سازنده خودرو های جذاب ایتالیایی انتظار دارید را برآورده می‌کند: خاص بودن، طراحی رومانتیک و البته، تجربه رانندگی در فضای آزاد که با موتور خوش صدای 8 سیلندر خورجینی که روحتان را به جوش وخروش در می‌آورد، تکمیل می‌شود. همه چیز با موتور 8 سیلندر خورجینی 4.7 لیتر  جذاب آن شروع می‌شود. کمبود قدرت در دورهای پایین، با صدای مهیج و قدرت رضایت بخش آن در دورهای بالا جبران می‌شود. موتور 8 سیلندر خورجینی با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت شده است که به نظر می‌آید به اندازه کافی برای یک مازراتی جذاب نیست. البته به لطف کالیبراسیون دقیق، دنده ها را بسیار سریع تعویض می‌کند. برای افزایش کارایی و عملکرد خودرو، تغییراتی در آن صورت گرفته است؛ برای مثال به جای سقف فلزی جمع شونده، از سقف نرم  برای کاهش وزن و افزودن به فضای صندوق بار و داخل خودرو استفاده شده است؛با این وجود، صندوق بار به طور تعجب برانگیزی همچنان کوچک است. همچنین که از نام خودرو مشخص می‌شود،  Gran Turismo برای تورینگ و تفریح است تا اینکه یک خودروی اسپرت کامل باشد، و به همین دلیل شاید سریعترین و بهترین خودرو از نظر هندلینگ در این محدوده قیمت نباشد.

مازراتی,مازراتی کروکی 2013

از این گذشته، با وجود میزان فراوان چرم در کابین و داشبورد هیج تلاشی برای بهبود حالت از مد افتاده داشبورد آن و خصوصا چیدمان کنترل های آن، که کار کردن با آن ها مشکل است، نشده است. همچنین اگر شما به دنبال تکنولوژی های روز و ویژگی‌های ایمنی جدید هستید، در این خودرو پیدایشان نخواهید کرد. اگر خواهان سرعت و تکنولوژی بیشتر هستید، جگوار XKR-S مدل 2013 و پورشه 911 مدل 2013 دو انتخاب جذاب هستند. البته هیچکدام  نمیتوانند با صندلی های عقب مازراتی برابری کنند، اما خودرو های کمی هستند که می‌توانند در جاده به خوبی 911 باشند، در حالی که جگوار شخصیت خاص خود را دارد، با احترام به موتور 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر آن. مرسدس بنز  SL63 AMG و آئودی R8 نیزارزش توجه کردن را دارند اما با وجود عملکرد برتر فقط دو صندلی دارند. اگرچه مازراتی GranTurismo بالاترین رتبه این گروه را تصاحب نمی‌کند، اما بدون شک زیباترین خودروی گروه است که سرشار از روح ایتالیایی است و در این سطح شخصیت بسیار تاثیر گذار است.
طراحی بدنه و امکانات رفاهی

مازراتی,مازراتی کروکی 2013

مازراتی GranTurismo مدل 2013 یک خودروی کروک با ظرفیت چهار سرنشین است که در دو تیپ پایه و Sport ارائه شده است. امکانات مدل پایه شامل سقف پارچه ای برقی، رینگ های 20 اینچی، ترمزهای برمبو، چراغ‌های تطبیقی جلو از نوع زنون، چراغ های عقب LED ، سیستم تعلیق قابل تنظیم، سنسور های پارک عقب، آینه های الکتروکرومیک، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای، تودوزی چرمی، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و صندلی راننده مجهز به حافظه برای تنظیمات می‌شود. سیستم مسیریاب ماهواره‌ای با قابلیت فعال شدن با صدا، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی و سیستم صوتی Bose surround با 12 بلند گو و پخش کننده CD، رادیو ماهواره ای، سیستم ذخیره دیجیتالی موزیک و پورت ورودی برای USB/iPodاز جمله تجهیزات الکترونیکی کروک زیبای ایتالیایی می‌باشند. مازراتی GTC Sportنمای خارجی خشن تری دارد، رینگ های ویژه و سنسور های پارک جلو. از نظر دینامیکی، تیپ Sportخود را با خروجی بیشتر قدرت موتور، گیربکس با واکنش سریعتر و سیستم تعلیق محکم تر متمایز می‌کند. تجهیزات سفارشی برای هر دو تیپ شامل لنت های ترمز ویژه، طرح متفاوت برای رینگ ها، تودوزی دو رنگ برای کابین، چرم با طرح سوراخ دار یرای صندلی ها و ترکیب تقریبا بی انتهایی از رنگ و تزیینات با دوخت های با رنگ متفاوت برای داخل کابین می‌شود.

قدرت و عملکرد موتور

مازراتی,مازراتی کروکی 2013

مازراتی GranTurismo مدل 2013 کروکی دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد از یک موتور 8 سیلندر خورجینی 4.7 لیتری که قدرتی برابر 444 اسب بخار و گشتاوری معادل 520 نیوتن متر تولید می‌کند، قدرت می‌گیرد. در مدل Sport قدرت خروجی به 454 اسب بخار می‌رسد. فقط یک نوع گیربکس عرضه شده است، شش سرعته اتوماتیک. مازراتی ادعا می‌کند که مدل پایه در مدت 5.1 ثانیه شتابش از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و این زمان برای مدلSport حدود 4.9 ثانیه ثبت شده است. مصرف سوخت مازراتی GranTurismo کروکی در سیکل ترکیبی 18 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد (21 لیتر در شهر و 14 لیتر در اتوبان).

ایمنی

مازراتی,مازراتی کروکی 2013

مازراتی GranTurismo مدل 2013 کروکی به صورت استاندارد مجهز به ترمزهای دیسکی با سیستم ضد قفل، سیستم  اتوماتیک کنترل در سربالایی و سراشیبی، کیسه‌های هوای جانبی برای صندلی های جلو، سیستم کنترل کشش و پایداری. سنسور های پارک جلو و عقب در دسترس هستند اما دوربین دید عقب قابل سفارش نیست. یک میله محافظ، پشت هریک از صندلی های عقب قرار دارد که در صورتی که سیستم احتمال واژگونی را تشخیص دهد، از جای خود بیرون می‌پرند و از سرنشینان عقب محافظت می‌کنند.
طراحی داخلی و امکانات خاص

مازراتی,مازراتی کروکی 2013

داخل مازراتی GranTurismo مدل 2013 کروکی به طور دلپذیری با مواد درجه یک و با کیفیت تزیین شده است. داخل کابین با سر نخ هایی از روح اسپرتی خودرو، به طرز شیکی لوکس است، بدون اینکه فضای سنگینی مانند خودروهایی همچون رولزرویس ایجاد کند. سقف پارچه‌ای از طریق یک کلید ساده فعال می‌شود و در مدت 24 ثانیه باز یا بسته می‌شود. کنترل های GranTurismo به صورت منطقی چیده شده‌اند اما از نظر طراحی قدیمی شده‌اند، بنابراین برای تنظیم سیستم صوتی یا تهویه مطبوع، نیاز به جابه جا کردن انگشتانتان میان تعدادی کلید و ولوم کوچک دارید. به همین ترتیب سیستم مسیریاب در چند سال گذشته به روز نشده است، بنابراین عملکرد ضعیفتری نسبت به رقبایش دارد. در مجموع، فقط یک سیستم استریو وجود دارد، آنهم بدون ارتقا . برخلاف دیگر خودرو های این کلاس، GranTurismo صندلی های راحتی را در عقب برای افراد متوسط القامت فراهم کرده است که بخشی از آن به دلیل قرار گرفتن سقف جمع شونده در قسمت دیگری زیر یک پوشش سخت دیگر است. متاسفانه این به این معنی است که یافتن جای بار برای 4 بزرگسال کاری بسیار مشکل است چون صندوق بار باریک و عمیق آن، فقط  170 لیتر حجم دارد.
احساس رانندگی

مازراتی,مازراتی کروکی 2013

مازراتی GranTurismo مدل 2013 کروکی به صورت هنرمندانه‌ای، سواری لوکس و شخصیت اسپرتش را به توازن رسانده است. سیستم تعلیق قابل تنظیم آن به اندازه کافی در جذب پستی بلندی های جاده طوری عمل می‌کند که خیلی احساس نرم بودن سیستم تعلیق به شما دست ندهد. در جاده های پرپیچ و خم دقت و ارتباطی که فرمان با راننده برقرار می‌کند، تحسین برانگیز است. اگرچه مازراتی GranTurismo به اندازه پورشه 911 چابک نیست، اما برای ابعاد خودش فرز و چابک است و برای مسافت های طولانی راحت.

همچنین ببینید:

منبع:1car.ir


منبع : ahleiran.ir









طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ